maanantai 27. helmikuuta 2012

Work & work

Poika kävelee tiskille.
"Tupakkaa."
Katson poikaa kysyvästi. Poika ei reagoi mitenkään, eikä osoita jatkavansa lausettaan.
"Niin..?"
Poika katsoo minua, mutta pysyy vaiti.
"Niin mitähän tupakkaa?"
"Westin punanen."
"Seeeelvä ja sitten vielä henkkaria katselisin..."
"Äh, ei oo mukana. Mutta mä tulen kohta takaisin..."
Poika ei palaa.

--
Nainen "pienessä sievässä" jonottaa vuoroaan ja huutelee vähän väliä mielipidettään silmämeikistäni. Hänen vuoronsa tulee.
"Hei!"
"Sä oot meikannut tosi hienosti! Tosi hyvännäköinen silmämeikki!"
"Ehh, kiitos..?"
"Tosi hyvät meikit sulla. Olet kyllä tosi hyvin laittanut meikit!"
Hymyilen ja odotan, josko hän haluaisi muutakin kuin kehuskella meikkejäni.
"Tosi hyvältä näyttää nuo silmät. Oot kyllä tosi hyvin meikannut."

---
Taistelemme vanhan rouvan kanssa siitä, tarvitseeko hänen näyttää henkilöllisyystodistusta.
"Minut tuntee täällä kaikki, minä en ole ennenkään tarvinnut henkilöllisyyttäni todistella!"
"Minä en teitä valitettavasti tunne henkilökohtaisesti ja joka tapauksessa minun pitää se todistus nähdä."
"Minä olen 20 vuotta opettanut tuossa viereisessä koulussa ja kaikki minut tuntevat!"
"Selvä, siltikin minun täytyy nähdä se henkilöllisyystodistus."
"On tämä kumma, minä olen tuossa ollut opettajana 20 vuotta ja sinä viitsit minulta pyytää henkilöllisyystodistusta!"
"Kyllä. Minä en ole ollut koskaan siinä koulussa, enkä teitä tunne. Minä pyydän henkilöllisyystodistuksen myös entiseltä opettajaltani, joka käy täällä."
"On tämä kumma! En todellakaan haluakaan tuntea sinua! Minulla ei edes ole mitään todistuksia, kun en käy koskaan ulkomailla!"
(Seuraava asiakaskin toteaa rouvalle, että lakia pitää noudattaa, johon rouva vaan tuhahtaa.)
"Sitten en voi valitettavasti auttaa. Tähän nyt kuitenkin sen henkilöllisyystodistuksen tarvitsee."
"Ihmeellistä toimintaa. Kaikki täällä päin tuntee minut! Kiitoksia vaan HYVÄSTÄ palvelusta ja MUKAVAA päivänjatkoa!!!!"
"Kiitos samoin."
Rouva jatkaa jupinaansa niin kauan että pääsee ovesta ulos.

--
.......
"Ja sitten vielä henkkaria katselisin!"
"Sellaista minulla ei ole, mutta ajokorttia voin näyttää."
---

"Tupakkaa ottaisin."
"Minkäslaista?"
"No voitko näyttää mitä siellä on?"
"No, itseasiassa en voi"
"NO JUST!!"
"Niin, laki sanoo etten saa näyttää."
"No voitko kertoo mitä siellä on?"
"Enpä voi. Listasta voit katsoa."
Asiakas vihaisena valitsee listalta oman röökimerkkinsä.
---

Guess what? Huomenna vapaapäivä :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti