maanantai 25. heinäkuuta 2011

Asiakaspalvelun helmiä

Veikkauspisteellä:

Asiakas huutaa jo ovelta: "Yks rivi lottoo!"
Kiirehdin tiskin taakse ja kysyn: "laitetaanko siihen lisävoittoluokat?"
"Ei kun yks rivi lottoo!"
"Jaahas.." *näpynäpynäpy*
"VIKING LOTTOO!"
"Ai otat pelkästään viking lottoo vai molempia sen yhden rivin?"
*muminaa*
"Eli yks rivi pelkästään vikinkiä?"
"TULOKSET!!!"
"Otat sen rivin lisäksi tulokset? Vai otat pelkästään tulokset?"
"ÄLÄ NYT ALA PURKAMAAN MINUUN PAHAA OLOASI VAAN ANNA MULLE NE TULOKSET! EI TÄÄ NYT NIIN VAIKEETA VOI OLLA???"
"Minulla on ihan hyvä olla, kiitos vain. Halusin vaan tietää että otatko nyt oikeasti rivin viking lottoa vai otatko pelkästään tulokset"

----

Myyn asiakkaalle ja hänen tyttärelleen latauslipukkeen prepaid-liittymään. He eivät ole ennen sitä käyttäneet, mutta lipukkeessa lukee selvästi "Lähetä 'LATAA 12345678' numeroon 12345". He eivät kuitenkaan osaa sitä käyttää ja nainen tulee raivostuneena valittamaan siitä minulle.

"TÄMÄ EI TOIMI!! EN MINÄ HALUA TÄTÄ, KUN TÄMÄ EI TOIMI!!"
Katson lappua ja tiedustelen muistiko asiakas kirjoittaa kaikki tekstiviestiin, mitä lapussa pyydetään.. (virhe)
"TOTTAKAI MINÄ OLEN KIRJOITTANUT! NYT PERUT TÄMÄN KOKO HOMMAN KUN TÄMÄ EI TOIMI!! ON TÄMÄ KUMMA ETTÄ TÄLLAISTA PASKAA TÄÄLLÄ MYYDÄÄN!"
Lapussa lukee, että jos siinä on jotain häiriötä tai vikaa, niin on otettava yhteys operaattorin asiakaspalveluun, koska meidän kassalta niitä vikoja ei voi korjata. Pyydän asiakasta kirjoittamaan tekstin uudestaan, sanomalla taikasanan "LATAA", jota asiakas ei ole kirjoittanut viestiin.
Tytär asiakkaalle: "No nyt tämä toimii"
Asiakas: "NO ALKAAHAN TÄMÄ TOIMIA, MUTTA SINUN PITÄISI OPETELLA ASIAKASPALVELUA!! EI TUOLLA TAVALLA VOI ASIAKKAITA KOHDELLA! TODELLA ALA-ARVOISTA TUOLLAINEN KÄYTÖS! SINUN PITÄISI VAIHTAA ALAA!! (olen alanvaihdosta täysin samaa mieltä)

Seuraavana päivänä asiakas palaa pyytämään anteeksi, mutta sanoo että hänestä tuntui, että minun olisi pitänyt antaa hänelle ekalla kerralla paremmat ohjeet. Siis mitähän helvettiä?! Sen parempia ohjeita kun ei voi olla, kuin mitä siinä lipukkeessa jo lukee?! Olisi ilmeisesti pitänyt kirjoittaa se koko tekstiviesti rouvan puolesta.

--
"Minulle on nyt käynyt niin, että olen hukannut lotto-kuponkini ja se on tällä veikkauskortilla. Se on 10 viikon lotto ja haluaisin nyt tietää, että mihin asti se on voimassa."
"Valitettavasti en voi nähdä sitä tästä."
"No uusi se kuponki siitä, mihin asti se on voimassa."
"En voi nähdä tästä, että mihin asti se on voimassa, enkä myöskään sitä itse kuponkia."
"No miten sen sitten voi uusia?"
"Se kuponki pitäisi olla mukana, jos sen haluaa uusia..."
"NO EI MINULLA OLE SITÄ KUPONKIA, KUN SE ON HÄVINNYT!!!"
"Minä en voi asialle mitään. Voittehan te täyttää uuden kupongin ja laittaa sen voimaan."
"MISTÄ MINÄ TIEDÄN MIHIN ASTI SE ON VOIMASSA?! MINÄ HALUAN NE SAMAT NUMEROT!!"
"Sitä minäkään en näe täältä, enkä myöskään niitä numeroita."
"SINÄ ET KYLLÄ TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN! ONKO TÄÄLLÄ JOKU MUU JOKA TIETÄÄ PAREMMIN??? TUOLLANEN TYHMÄ PIKKUPENTU, ET TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN!"
"Kiitos vaan arviosta. Ei ole muita. Oikein hyvää päivän jatkoa."

--
Asiakas tekee lottoa, kenoa ja viking lottoa, tarkistettavassa kupongissa on myös euron voitto. Rahastan asiakkaan normaalisti, hän näyttää epäröivältä ja pyytää kuitin, jonka annan hänelle. Hän ottaa muutaman askeleen ovelle päin, kääntyy takaisin ja huudahtaa: "MISSÄ SE MUN EURO ON?!"
"Se tuli hyvityksenä suoraan siihen teidän loppusummaan. Kone tekee sen automaattisesti."
Asiakas lähtee, mutta katsoo minua vielä ilmeellä, joka kertoo hänen epäilevän minun vieneen hänen euronsa. Oisit rakas tarkistanut siitä kuitista ;)

Sitten vaan töihin nauttimaan :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti