sunnuntai 29. toukokuuta 2011

"Onko nyt aamu vai ilta..?" ja muita elämän kiperiä kysymyksiä

Viikko alkaa olla paketissa ja olen selvinnyt hengissä ja vielä hyvillä mielin. Maanantain tuskailut johtuivat varmaan enemmänkin unen ja levon puutteesta, olen nimittäin loppuviikkoa kohden vaan piristynyt tässä. Stressin aiheuttamaa unettomuutta toki on ollut havaittavissa, sekä stressipäiväunia, joista herätään hirveässä paniikissa "APUA, mä oon myöhässä töistä!", no niin varmaan olen, jos kello on 19 illalla. Tänään nukuin 45min päikkärit, joista heräsin ajatellen "minne mä oon menossa.. minne mä oon menossa..?!" (Onneksi vain ohjaamaan treenejä.)

Viikon liikunnatkin toimi ihan mukavasti:
keskiviikkona räjähtävyystreeni (kuula + loikka) 1h15min
torstaina lajitreeni (tekniikka + kuntopiiri) 1h30min
perjantaina pk-lenkki 1h
lauantaina lihashuoltopäivä = venyttely 1h
sunnuntaina lajitreeni (tekniikkahapottelu + kova kuntopiiri) 1h30min

Melko kevyttä settiä, mutta kyllä kelpaa. Maanantain ja tiistain pidin lepoa kovan viikonlopun takia. Palautumisista pitää pitää huolta.

Olen tässä tutkaillut noita sykemittarijuttuja, enkä ole vieläkään tehnyt minkäänlaista päätöstä suuntaan tai toiseen. Olin jo ihan varmuudella ostamassa gps:n sisältävää garminia, mutta sitten tulikin mieleen, että sehän ei tosiaan taida mitata niitä maksimisykkeitä ja keskisykkeitä. Tai ainakaan siinä ei erikseen mainita. Polarin sivuille annoin uuden mahdollisuuden ja siinä olisikin oikein toimiva mittari, mutta siihen pitäisi ostaa se lisähärpäke, jos matkaa haluaa mitata ja minähän haluan. Se lisähärpäke maksaa 100e! Eli Polarin mittarille tulisi ihan kiitettävästi hintaakin sitten.

Ystäväni Juoksija-lehti kertoi joskus jostain matkaa mittaavasta pienestä mittarista, joka ei muistaakseni maksanut edes viittäkymppiä, joten taidan etsiä sitä lehteä ja ostaa sitten sellaisen... (tai vaihtoehtoisesti suunnon sen koko setin) ;D I have no clue.

Kesäkuun työvuoroista ei ole oikein minkäänlaista käsitystä vielä, joten en ole päässyt vielä stressaamaan ensi viikon työmäärää. Tiedän ainoastaan sen, että töitä on paljon ja sitä riittää ainakin heinäkuun loppuun asti ja sitten hellittää, koska yksi työsopimuksistani loppuu tai oikeastaan vaihtaa muotoaan. Jos en nyt jostain nappaa taas lisätöitä, niin saatan päästä ihan normaalien ihmisten viikkotyötunteihin siitä eteenpäin. Tarkoituksena olisi myös pitää vähän "lomaa" elokuussa, ottaa rennosti ja lähteä vaikka ulkomailla käymään. Jospa sitä saisi jonkun raahattua mukanaan, olisi mukavaa. Spontaanit matkalaiset ilmottautukaa! Yleensä käy niin, että lomat ovat kavereiden kanssa olleet eri aikaan, eikä ole tullut porukalla lähdettyä mihinkään, vaikka toiveita siihen suuntaan onkin ollut. Eipä tuo ole koskaan minua estänyt lähtemästä :)

Sitten vielä vähäpukeisia ihmisiä sunnuntai-iltaan:

4 kommenttia:

  1. Lähtisitkö oikeesti internet-matkaseuran kanssa reissuun? :D

    VastaaPoista
  2. Heh, en tiedä. Jos se ei vaikuttaisi pelottavalta sarjamurhaajalta, niin ehkä :D Viimeiset kaksi kesää olen lähtenyt lomalle ihan ypöyksin ja aina on sekalaista seuraa löytynyt paikan päältä. Viime kesän Bulgarian reissu varmasti yksi parhaimmista reissuista ikinä :)

    VastaaPoista
  3. Tottahan tuo on, että kyllä periltä aina seuraa löytyy. Vuoden päästä syksyllä tarkotus lähteä junalla Venäjän halki aasiaan, siihen en ole vielä ketään saanut mukaan. :D

    VastaaPoista
  4. Aasian reissu ois kyllä kova. Kiva olis päästä sinne kiertelee ja hengailee. Tosi monet tutut käyneet jonkun 2-3kk:n reissun heittämässä ympäri aasiaa ja oon aina kateellisena kuunnellu tarinoita. Luulispa seuraa löytyvän helpostikin!

    VastaaPoista