lauantai 30. huhtikuuta 2011

Klada vappen till alla!

Jag ska dricka bara vatten hela natten (och dagen också). Ei edes harmita, etten pääse juhlimaan vappua, ei oikeastaan edes kiinnosta. Siltikin vappu on aina ollut minun lemppari näistä "pakollisista juomispäivistä". Nyt sääkin on niin huono, ettei ole minkäänlaista mielenkiintoa esim. lähteä notkumaan mihinkään ulos, mikä siis mielestäni on aina ollut parasta vapussa; vetää pussisiideriä auringonpaisteessa kavereiden kesken. Ja ilman stressiä siis. Skippaan aina jonkun juhannuksen vietonkin ihan vain siitä syystä, että minua ärsyttää, kun jengi alkaa stressata kun ei ole mitään suunnitelmia. "SIIS APUA MITÄ MÄ TEEN JUSSINA?!?!?!" :D Ihan kuin sekin nyt olisi niin pirun tärkeää, että mitä teet juuri sinä päivänä. Päivä muiden joukossa. Voi sitä viinaa kaataa kurkusta alas ihan minä muunakin päivänä, jos niin haluaa tehdä. (Onko tää taas joku ilopilleripostaus..?)

Viime päivinä oon jonkin verran stressannut tota painoa, joka ei ole liikahtanut mihinkään suuntaan.. Mutta TÄNÄÄN! Kivi tipahti sydämeltä (siitä ne kilot varmaan hävisikin) kun vaaka näytti paljon paljon vähemmän ja painonpudotus ei tuntunutkaan enää niin toivottomalta ajatukselta. Kroppa on siis kerännyt nesteitä ihan kiitettävästi... Terkkuja vaan sekaisin olevalle hormonitoiminnalle! (suosittelen paskoja e-pillereitä kaikille)

Joka kerta, kun painonpudotus on ajankohtainen (tai isompi sellainen), pieni syömishäiriöinen tyttö alkaa kolkutella takaraivossa. Ymmärrän täysin joidenkin anorektikkojen iloa siitä, miten he "hallitsevat nälkää", se oikeasti tuntuu aika hyvältä. Se tunne, kun ei ole nälkä.. Vaikka oikeasti olisi aika jo syödä, mutta ei vaan enää tunne sitä nälkää. Ja ymmärrän myös sitä paskaa fiilistä mikä siitä tulee, kun sitten syökin (ei edes ollut nälkä..?!). Ja siitä seuraavaa pelkoa lihomisesta... Käyn nämä fiilikset joka kerta läpi ja joka kerta pelkään nappaavani jonkinlaisen syömishäriön. Onnekseni minulla ei ole minkäänlaista halua olla anorektisen laiha ja ymmärrän syödä muutaman tunnin välein (syön melkein kellontarkasti), jotta aineenvaihdunta pysyy kohdillaan ja ymmärrän myös sen että urheilijan on pakko syödä jos meinaa jaksaa ja jos meinaa palautua ja kehittyä.

Nappasin tänään paskan fiiliksen HEDELMIEN syönnistä, että voi hyvää päivää. Pakkomielteistä vaakaruljanssia en ole vielä aloittanut (sekin aika vielä varmaan koittaa ennen kisoja).

Eilinen päivä alkoi todella lupaavasti, sillä aloitin päiväni aamuisilla nyrkkeilytreeneillä osaavan valmentajan komennuksessa. Kunto kesti todella hyvin sparria ja treeni kulki todella hyvin, mitä nyt taka- ja etureisi meinasi vähän kramppailla, mutta sitä ei lasketa tähän ollenkaan. ;) Rytmi oli todella hyvä, kädet toimivat paremmin kuin koskaan ja kyllä vaan kelpasi treenailla. Treenien jälkeen kävin hengähtämässä kotona ja vähän SYÖMÄSSÄ (heheh..) ja sitten pääsinkin jo hierojalle runnottavaksi. Siellä ilmeni sekä huonoa ja hyvää: oikeapuoli oli normaalia huomattavasti rennommassa kunnossa, kun taas vasen oli normaalia enemmän jumissa. Aika jännä, sillä en ole huomannut tuota jumia nyt käsien toiminnan osalta treeneissä lainkaan. Riittää siis, että oikea puoli kropasta toimii ;)

Eilinen työpäivä oli tavallista rankempi, ihan jo siitä syystä, että olin ihan puhki noista aamun treeneistä ja siitä lihashuoltosessiosta. Olisin voinut maksaa mitä vaan, että olisin saanut jäädä kotiin nukkumaan. Lisäksi kaikki asiakkaat olivat kuin talviunilta herätettyjä karhuja, äkäisiä kuin mitkä. Niinpä sain sitten asiakkaakseni jonkun maailman äkäisimmän miehen, joka käskytti kipakasti jo ovesta tullessaan. Hänestä huomasi kilometrien päähän, ettei päivä ole oikein sujunut. Auta armias kun tämän veikkauspisteen onlinekone ei suostunut antamaan hänelle loton edellisiä tuloksia, voi sitä huudon ja valituksen määrää. Ja tietysti PALVELUSSA oli se vika - missäpä muussakaan? Seuraava huudon aihe oli se, kun hänen korttinsa ei toiminut (mikä tietysti oli minun vika). Yleensä (n.99,9% kerroista) kun kone sanoo, että "ei myyntilupaa", se tarkoittaa sitä, että tilillä ei ole katetta. Joskus harvoin se saattaa johtua yhteysviasta, mutta hyvin hyvin harvoin, sillä yhteysvian aikaan siihen tulee jotain aivan muuta. Oli miten oli, en asiaan voi mitenkään vaikuttaa. Olin kuitenkin huono asiakaspalvelija, kun juoksutin häntä automaatille.

Loppujen lopuksi sain kuulla, kun minut haukuttiin maanrakoon ja olin paska ihminen jne. Hän totesi, että on monta vuotta ollut asiakaspalvelussa ja että on todella huonoa palvelua, kun koneet eivät toimi. Tämä kaikki huudon ja haukkumisten kera. "MINÄ OLEN OLLUT MONTA VUOTTA ASIAKASPALVELUSSA!!!!" Totesin vaan, että "niinpä minäkin". Se laskettiin ylimielisyydeksi ja asiakkaan huonoksi kohteluksi. "MINÄ OLEN TEHNYT TÄTÄ KUN SINÄ OLET OLLUT HIEKKALAATIKOLLA PERKELEEN PENTU!" :D "Hyvin mahdollista." Kun en suostunut kertomaan hänelle ikääni, hän halusi pomoni yhteystiedot sekä nimeni, jotta voi hommata minulle potkut. "SINÄ OOT KUULE KOHTA ENTINEN MYYJÄ!!!" - - "MITÄÄN TIETÄMÄTÖN PIKKULIKKA!!" Tämän huudon lomassa hänen onnistui antaa minulle kuitenkin pitkävetokupongit, joista olin odottanut maksua. Rahastin pelit ja sitten se huuto alkoikin siitä, että pimitän häneltä niitä yhteystietoja. Puuh. Ja vielä olisi pitänyt saada kenoa pelata. Totesin tälle herrasmiehelle ykskantaan, että jos hän ei osaa käyttäytyä minua kohtaan asiallisesti, hän voi mennä tekemään näitä kuponkejaan jonnekin muualle sillä minun työnkuvaani ei kuulu haukkumisten ja huutamisen kuunteleminen. No, eipä se huutaminen siihenkään loppunut ei.

Aivan järkyttävä ihminen. Tuon kohtaamisen jälkeen mietin, etten todellakaan kuulu tälle alalle, enkä joskus tulevaisuudessa halua olla lähelläkään asiakaspalvelutilanteita. En ymmärrä, miten kenellekään tulee mieleen purkaa paskaa fiilistään tuntemattomaan ihmiseen.. En minä ainakaan kehtaisi, vähänkö noloa.

Ottaisitte mussukat vähän rennommin, niin ei sydäri yllätä.

Postilla taas eräs toinen mies raivostui minulle, kun en voinut luovuttaa hänelle erästä lähetystä (tarvittiin henkilöllisyystodistus). Se oli SYRJINTÄÄ häntä kohtaan, koska hän oli ulkomaalainen. Niinpä. Kerroin hänelle, että hän voi tehdä valtakirjan jollekin toiselle, jolla ne viralliset paperit on ja asia on sillä selvä. Eräs toinen asiakas pyysi, että tämä kyseinen raivopää kirjoittaisi valtakirjan hänelle ja tämä raivopää saisi lähetyksensä heti. Ei kelvannut, sillä tämä on niin törkeää syrjintää häntä kohtaan ja "tämä asia pitää viedä eteenpäin". Okkemo. Hei beibet, mä rakastan teitä!! (sarcasm, anyone?)

Mutta ajatelkaamme positiivisesti: tästä 9 päivän työputkesta on jäljellä enää huominen ja sitten minulla on vapaapäivä! Oi maanantai, oi kumpa olisit jo täällä.. Olen kaivannut sinua niin. <3

ILOISTA VAPPUA KAIKILLE!

3 kommenttia:

  1. Olipa pitkä posti, mutta luin kokonaan! Oot aika symppis :)

    T: pienhumalainen Wapun juhlija koneella :)

    VastaaPoista
  2. Heh, sitä vappua pitää juhlia ulkona eikä koneen ääressä sisällä! Joku kerta kirjotan tähän kokonaisen kirjan, katellaan sitten taas uudestaan :D

    Toivottavasti otit minunkin edestä ;)

    VastaaPoista
  3. Kyllä vaput oli tossa vaiheessa jo juhlittu, fiksut alottaa aikasin ;) Ei se ulkona juhliminenkaan hääviä ollut 14v teinien seassa :/

    VastaaPoista